Légy TE az okosabb, és veszítsd el a vevőidet!

“Hű, azok a fránya vevők. Azt sem tudják, mit akarnak, és mit kérnek. Ahelyett, hogy rendesen felkészülnének, csak előadják az óhajaikat, és nem értik, hogy…” Ez vagy valami ilyesmi járhatott a fejében annak a belvárosi – csöppet sem olcsó – egészségbüfében felszolgáló hölgynek, akitől a rekkenő melegben 2 dl homoktövisszörpöt  kértem. – 2 cl, nem látja, és nem szörp! – vágott vissza. Hát valóban nem láttam, meg nem is figyeltem tán, de elment a kedvem a homoktövistől, így egy zöld turmixot kértem. Kissé fintorogva, de a kezembe nyomott a bio fanyar hirdetője egy műanyag tálban kb. 1 dl zöld masszát. – Ebben mi van? – kérdeztem, mert emlékeimben a turmix valami folyékony, iható nedűként élt. – Turmix. Azért adtam hozzá kanalat, – mondta, s már éreztem, hogy nagyon nem szeret engem. No, nem is szeretetért, hanem innivalóért jöttem, így megkértem,  öntse bele  nekem egy nagyobb pohárba az egészség eme zöld zálogát, s engedje fel oly sok vízzel, amennyi csak belefér. – Persze, bármit megcsinálok, – mondta olyan hangsúllyal, hogy azonnal jégfal épült közénk a 40 fokos melegben. – Egyébként ez turmix. Azért adtam hozzá kanalat. – ismételte el még egyszer, hogy kétségem se legyen afelől, mit gondol az én értelmi képességeimről. Hősiesen megittam az egészség zöld  levét, és hangos “Köszönöm, viszont látásra!” felkiáltással kimenekültem a meleg betonra, mely olvadozott a gyönyörűségtől, hogy újra lábaimmal érintem. Amint újra visszatértem a város forrón szerető melegébe, elgondolkodtam, – miért is volt olyan fontos az egészség eme bolti árusának, hogy magát okosabbnak, s engem teljesen elmaradottnak tüntessen fel, s többször is kioktasson; – miért esett nehezére egy pohár vizet még hozzácsapnia az amúgy is megvásárolt termékhez; miért bánt velem úgy, hogy nehogy eszembe jusson még bármi mást kérni (vagyis még több pénzt otthagyni), hanem inkább a tudatlanságom iránti megvetését éreztette velem (“ezt nem így isszák”); – miért nem látta meg bennem a potenciális törzsvevőt, akinek segíthet az eligazodásban, – s miért nem vette észre, hogy a rekkenő hőségben talán maga is ajánlhatná – esetleg új termékként – az egyszerre egészséges és sok folyadékot tartalmazó,  szomjat oltó turmixot, pardon, koktélt. Ez az eset a múlt héten esett meg velem, de rendszeresen találkozom azzal, hogy vásárláskor az eladó kioktat, lekezel, ahelyett, hogy segítene, és érzékeltetné velem, hogy ő a szakember, és nyugodtan forduljak hozzá segítségért, hiszen természetes, hogy nem ismerhetem úgy az ő termékét – szolgáltatását, ahogy ő. Döntsd el, mi a fontosabb, hogy okosabbnak érezd magad, vagy hogy megnyerj egy vevőt? ?Mert ha okos akarsz lenni, akkor lehet, hogy az Egód hízni fog, de a pénztárcád biztosan laposabb lesz, mert az ilyen vevő egyszer tér be hozzád, ráadásul rossz híredet viszi a világba. A legrosszabb az, hogy általában a cég tulajdonosa nem is tudja, mi történik a vevőivel, hogyan kommunikálnak a munkatársai, mikor ő nincs jelen. Te tudod? Teszteld! Időnként kérj meg valakit a barátaid közül, hogy hívják fel a cégedet, vagy térjenek be vásárlóként, esetleg kérjenek árajánlatot, és mondják el a véleményüket. Kívülről sok minden másképp látszik. Használd ezeket az információkat, és ne feledd! Okosabb bármikor lehetsz, de ezt a tudást soha ne használd mások kioktatására! Szép napot és sok jó embert a köreidbe! Mása

Share

Hozzászólások

Szóljon hozzá Ön is!